
In 2002 studeerde ik als logopediste af aan de Lessius Hogeschool. Ik ging onmiddellijk aan de slag en deed de nodige ervaring op in twee groepspraktijken. Begin 2006 richtte ik de huidige praktijk op.
Doorheen de jaren volgde ik allerhande bijscholingen en specialiseerde ik me hoofdzakelijk in leerstoornissen. In 2019 kreeg ik zin in meer. Ik volgde een opleiding kindercoach en behaalde iets later ook de certificaten kindertalentenfluisteraar, Schateiland Expeditie Trainer en positivoloog.
Eén van mijn talenten is dat van de foutenspeurneus. Ik merk fouten snel op en zal mijn best doen om deze recht te zetten en de problemen op te lossen. In mijn job komt dit talent goed van pas. Enerzijds hou ik ervan om fouten op te sporen en aan te pakken. Kind per kind bekijken waar de grootste struikelblokken zich bevinden en deze te helpen overwinnen, dat is waar ik energie uit haal. Anderzijds weet ik als geen ander hoe vervelend het is om fouten te maken of om op een fout te worden gewezen. Ik leer kinderen dan ook graag dat fouten maken kan en mag en hoe we ervan kunnen leren.

Ik studeerde in 2009 af aan de UGent en ben meteen in deze praktijk beginnen werken. Het eerste jaar combineerde ik dit met een specialisatiejaar stotteren bij Cioos.
De veelzijdigheid van mijn job, vind ik nog altijd super boeiend. Mensen motiveren, helpen en begeleiden, geeft heel veel voldoening. Mijn grootste talent in mijn job is de ‘ideeënfontein’. Af en toe overspoel ik mijn collega’s met ideetjes om een project uit te werken. Meestal zijn dit zaken waarmee ik de verbondenheid binnen de praktijk probeer te vergroten.

In 2015 studeerde ik af aan de hogeschool Thomas More en ben ik meteen aan de slag gegaan. De voorbije jaren vond ik mijn passie meer en meer in het luikje van de fonologische stoornissen en volgde hier verschillende bijscholingen rond.
Naast een hart voor logopedie heb ik ook een hart voor onderwijs. Sinds 2020 combineer ik mijn werk in de praktijk dan ook met deze van ondersteuner in een van de netwerken waar we scholen ondersteunen in de groei naar inclusie.
Door mijn kracht als verbinder vorm ik met de kinderen steeds één team en bewandelen we samen de soms moeilijke weg die afgelegd moet worden. Obstakels onderweg overwinnen we op ieders eigen tempo, ieders niveau en met ieders talenten. Samen gaan we op zoek en samen komen we zeker aan de finishlijn!

Ik ben Michelle Vercauteren. In 2020 behaalde ik mijn diploma als logopediste aan de Thomas More Hogeschool te Antwerpen. Gemotiveerd en nieuwsgierig ging ik aan de slag in deze praktijk.
Tijdens mijn studies wist ik al snel dat ik met kinderen wou werken. Kinderen helpen, motiveren en zien groeien, maakt dat ik mijn job dag in dag uit met plezier doe. Als planmaker probeer ik ervoor te zorgen dat ik de kinderen met zo’n leuk mogelijke therapie kan helpen. Stap voor stap bereiken we telkens samen ons doel!